20.09.2009

Jeg har byttet blogg fra Blogger til WordPress

Etter å ha brukt Blogger som bloggeplattform til nå, går jeg nå over til WordPress. Blogger fra Google er en fin tjeneste da det er svært enkelt å sette opp og komme i gang med blogging. WordPress har tilsvarende enkle oppsett som gjør at man i løpet av minutter er i gang. Har der derfor noen hensikt å skifte plattform?

Nei, ikke hvis jeg bare skulle gått fra blogger.com til wordpress.com som tilbyr noenlunde samme tjeneste. Ja, hvis teknologen i meg våkner. Og det gjorde den for en tid siden med et ønske om å sette opp egen blogg fra bunnen av, kunne velge blant flere themes, ha større funksjonalitet og kunne gjøre endring i programkoden. Det er mulig fordi WordPress er åpen kildekode der man kan gjøre slikt. Derfor finnes også wordpress.org for slike som meg.

En krevende lederhverdag i Invenia gjør at jeg har utsatt og utsatt. Men nå har jeg endelig tatt steget ved å sette opp min egen WordPress-blogg. Derfor vil dette være mitt siste innlegg på Blogger, og heretter må du bruke følgende adresse for å nå min blogg:

Du kan også bruke www.terjewold.no. Ved å bruke domenenavnet mitt i stedet for URL til selve bloggtjenesten, følger du bloggen uavhengig av hvilken tjenester jeg bruker i fremtiden. Hvis det er av interesse, vel og merke.

Takk for nå Blogger! Velkommen WordPress!

Ingen kommentarer: