Når man har overvunnet spørsmålet om hva Twitter egentlig er, og hvordan det brukes rent funksjonelt, melder ofte spørsmålet seg om hvordan man skal bruke det. Privat, i jobb, seriøst,

I stedet for at jeg skal ramse opp mine erfaringer, vil jeg heller henlede oppmerksomheten til et blogginnlegg i dag på Mashable som ofte skriver om Twitter. Artikkelen heter “HOW TO: Build Your Personal Brand on Twitter”.
Du kan lese den selv, men jeg gjengir de seks hovedpunktene her slik at du kan vurdere om det er noe å bruke tid på.
- Claim your Twitter handle: Sørg for å registrere ditt navn på Twitter før andre tar det. Brukernavn her begynner å bli like viktig som å registrere sitt domenenavn.
- Decide how you want to brand yourself: Dette er et nøkkelspørsmål. Representerer du bedriftens navn, deg som ansatt eller privatperson? Skriv en god bio og lag evt. en spesiell bakgrunn for å støtte brandet du profilerer.
- Become known as an expert or resource: Samme regel her som på en ordinær blogg; skriv gjerne om forhold du er en ekspert eller ressurs på. Da får du mange trofaste followers.
- Establish a Twitter marketing plan: Dette er viktig! På samme måte som en blogg eller en ordinær webside, bør du lage en plan for markedsføring av din Twitter-konto.
- Utilize third-party applications: Det finnes veldig mange applikasjoner for ulike anvendelser av Twitter. Søk på Google eller se på Mashable som skriver mye om Twitter.
- Form a Twitter “Mastermind Group”: Dette er grupper av individer som støtter hverandre i markedsføring og kunnskapsdeling. En effektiv måte å bruke Twitter på.
Jeg har tidligere skrevet mye om Twitter på bloggen min, noe du kan finne ved å søke på ordet "Twitter" i søkefeltet i bloggen. Er du ny med Twitter, er kanskje "Twitter for dummies" et sted å starte. :-)
Follow me on Twitter @terjewold.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar