19.04.2009

Jens Stoltenberg om Twitter på #APLM

Jeg hadde ikke tenkt å skrive flere innlegg på bloggen min i dag; jeg har tross alt andre ting å gjøre på en søndag. Men akkurat nå fikk jeg inn en tweet på Twitter der det stod følgende:

"jensstoltenberg Jeg nevnte twitterdebatten i min tale til #aplm i dag. Her kan du se klippet http://tinyurl.com/jenstwitter"

Og det stemmer! Statsministeren i egen høye person pratet varmt om både Twitter, Facebook og nettsamfunn - og sa at det er spennende for "oss som har fylt 50". Tja, det er det helt sikkert.
Det er forresten mye spennende som skjer på nettet for tiden mtp. politikeres bruk av sosiale media, noe jeg blogget om litt tidligere i dag. Mest oppmerksomhet synes AP og SV å få for tiden med twitringen til Jens Stoltenberg og Bård Vegar Solhjell.

Høyre har mye bra på nettet, men de er ikke helt med i mediebildet (ennå). Det er ikke lenger nok å ha en fin nettside for enveis kommunikasjon fra partiet til folket. De og andre bør komme seg lengre opp på banen og utforske de mange nye sosiale media som skaper interaksjon, dialog og involvering. Ha gjerne en nettside, men det er ikke nok i 2009! Jeg følger mange politikere på Twitter, men det er noe tafatt over de fleste. Jeg skjønner at det er krevende å presse inn nye kanaler i en travel politikerhverdag, i tillegg til at det er nytt for mange. Da bør man kanskje heller avstå enn å sende ut et par kjedelige tweets om dagen eller ha en blogg som støver ned på nettet. Det samme gjelder naturligvis for andre som ønsker å bruke nettet til å formidle sitt budskap; inkl. ledere i næringslivet.

Paul Chaffey skrev nylig et innlegg på sin blogg med en evaluering av politikerbloggene for norske partier, noe jeg har kommentert her.

Skjønte du forresten hva #APLM i overskriften betyr? Gratulerer; du er i så fall en aktiv Twitter-bruker! :-)

Ingen kommentarer: