12.04.2009

Status for norske politikerblogger

Min blogg er ikke en politisk blogg, men den vil av og til sneie innom næringspolitikk da det engasjerer meg som bedriftsleder samt at jeg er med i ulike verv i NHO sentralt og regionalt i Troms.

Det hindrer meg imidlertid ikke å følge med på andres blogger som er av mer politisk karakter, spesielt siden det er valgår. Det er interessant å se hvordan den politiske aktiviteten har tatt seg bratt opp i år pga. valget, og spesielt horden av nyfrelste "nettpolitikere" som for tiden kvitrer døgnet rundt på Twitter, Facebook, blogger og andre kanaler. Kvalitet, innhold og motivasjon er høyst ulik, og jeg regner med at denne "Obama-effekten" vil dabbe kraftig av etter valget. Og spesielt Twitter har tatt politikerne med storm i det siste, og mest kjent for tiden er Jens Stoltenberg sin kvitring.

Selv om kvaliteten er ujevn, er det mye bra der ute for den som leter; og det er lettere enn noen gang å komme i direkte kontakt med regionale og nasjonale politikere, herunder folkevalgte på Stortinget og regjeringens medlemmer. Selv har jeg hatt Twitter-kontakt med flere av dem.

Hva var det så jeg skulle si med dette innlegget? Jo, jeg vil bare nevne at Paul Chaffey i dag har skrevet et interessant blogginnlegg med en uformell og personlig vurdering av politikerbloggene for tiden. Den bekrefter mitt inntrykk av en variabel innsats og kvalitet hos ulike partier og politikere. Verdt å lese for de som ønsker å få et øyeblikksbilde av norske politikerblogger.

Over til Paul Chaffeys blogginnlegg...

Ingen kommentarer: